Zoeken
 
Print | Verstuur e-mail

Signaal afgeven

Een melding maken

Naast het indienen van een klacht is het ook mogelijk om een signaal af te geven. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat de regels of de uitvoering van de zorg beter kunnen. Als veel mensen knelpunten melden kan er misschien iets aan gedaan worden.

In Nederland bestaan verschillende meldpunten. Achter die meldpunten zit een organisatie die uw melding opneemt en samen met andere meldingen in kaart brengt.

Komen er veel meldingen over hetzelfde probleem binnen? Dan kan dat een reden zijn voor die organisatie om in gesprek te gaan met de instellingen die verantwoordelijk zijn.

Meldpunten:

  • Het Landelijk meldpunt Zorg. Dit is een overheidsmeldpunt dat u ook adviseert en vragen beantwoordt over klachten. Lees meer over het Landelijk meldpunt Zorg.
  • Het Nationale Zorg Nummer. Heeft u vragen of een melding over zorg, ondersteuning of participatie, dan kunt u terecht bij het Nationale Zorg Nummer.
    U kunt het telefoonnummer 0900 - 23 56 78 0 (€ 0,20 per gesprek) bellen. Of ga voor meer informatie naar nationalezorgnummer.nl.
    Het Nationale Zorg Nummer is gemaakt door drie grote landelijke patiëntenorganisaties: Ieder(in), Patiëntenfederatie Nederland en het Landelijk Platform GGz. Zij bieden u hiermee een aanspreekpunt en waar mogelijk een advies.
  • Meld uw ervaring bij het Reumafonds. Het Reumafonds verzamelt ervaringen van mensen met reuma. Ervaringen met bijvoorbeeld medicijnen, met het afsluiten van een zorgverzekering of met de ondersteuning door uw gemeente. Meld hier uw ervaring bij het Reumafonds.

Meepraten over reuma?

Like dan onze Facebook-pagina

Wat weet u van reuma?

Op zoek naar een ziekenhuis?