Zoeken
 
Print | Verstuur e-mail

Stap 3

Klacht indienen bij je zorgverzekeraar

Je reumatoloog heeft 'medische noodzaak' aangegeven, maar toch krijg je van de apotheker het nieuwe merk Injexate mee. Wat kun je doen?

De zorgverzekeraar kan aangeven dat zij vinden dat het gebruik van het preferente middel (het  merk Injexate) wél medisch verantwoord is, ondanks de aanwijzing  'Medische Noodzaak' op je recept.

En je zorgverzekering zal dan ook aangeven dat je eerst het preferente middel, dus het middel dat ze bij voorkeur vergoeden, geprobeerd moet hebben.

Er bestaat altijd de mogelijkheid om een klacht bij je zorgverzekeraar in te dienen dat je vanwege een andere toedieningsvorm (bijvoorbeeld een pen), toch echt een ander merk nodig hebt. Je kunt dit het beste afstemmen met je reumatoloog en/of reumaverpleegkundige. Informatie over de klachtenregeling van je zorgverzekering vind je op hun website of vraag om informatie bij de klantenservice.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeraars
Heb je een klacht ingediend bij je zorgverzekeraar en kom je er niet uit, neem dan contact op met de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeraars (SKGZ). Zij behandelen de klachten van consumenten over hun zorgverzekeraar. Je vindt de SKGZ op skgz.nl of neem telefonisch contact op: T: 088 - 900 6900.

Meld je knelpunt bij het Reumafonds
Laat het Reumafonds weten wat je ervaring of knelpunt is met het verkrijgen van je methotrexaat  injecties. Dit om de belangen van iedereen met hetzelfde probleem te kunnen behartigen. Laat het ons weten via ons Meldpunt Reumamedicijnen.

Meepraten over reuma?

Like dan onze Facebook-pagina

Wat weet u van reuma?

Op zoek naar een ziekenhuis?